Odštampajte ovu stranicu

Zdrave masnoće za zdrave kosti

Ako vašem organizmu nedostaje vitamina D, njegovu apsorpciju možete da povećate unošenjem zdravih masti...


Masnoće zaista poboljšavaju sposobnost organizma za upijanje vitamina D, ali to nije slučaj s kalcijumom. U istraživanju sprovedenom na jednom američkom univerzitetu, učestvovalo je 50 odraslih žena i muškaraca koji su za doručak uzimali velike doze vitamina D3 u obliku dodatka ishrani. Zatim je jedna grupa jela obroke bez masnoća, a druga iste obroke s dodatkom maslinovog ili kukuruznog ulja koji su obezbeđivali 30 odsto ukupno unesene energije.

Već nakon prvog dana, osobe koje su jele obroke s dodatkom biljnih ulja imale su za 32 odsto viši nivo vitamina D od osoba koje su jele iste obroke bez masnoće. Pritom nije bilo razlike između onih koji su konzumirali maslinovo i onih koji su jeli kukuruzno ulje.

Pokazalo se da nezasićene masne kiseline iz biljnih ulja, poput onih od kojih se proizvodi margarin, poboljšavaju apsorpciju vitamina koji ima važnu ulogu u očuvanju zdravlja kostiju. Vitamin D u organizmu može da se sintetiše u koži pod uticajem ultraljubičastih zraka iz provitamina, ali može da se unosi i hranom. Najviše ga ima u ribljem ulju i mesu, mleku i mlečnim proizvodima i žumancima i pečurkama. Vitamin D jedan je od vitamina koji se dodaje i u današnje margarine, što ih, s obzirom na to da se proizvode upravo od biljnih ulja, čini pogodnim za osobe koje pate od kardiovaskularnih bolesti.

Ovo je još jedno istraživanje koje je pokazalo da su nezasićene masne kiseline zapravo dobre masti jer smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja, ali i podstiču apsorpciju vitamina važnih za imunitet i zdravlje.

 

Izvor: superzena.net

Povezane teme

Napitak bogat antioksidansima... Antioksidansi su hemikalije koje se prirodno nalaze u hrani. Oni spasavaju zdrave telesne ćelije brisanjem nekih slobodnih radikala koji bi ih u suprotnom o&...

OPA: Naša poetska arhiva... Poezija nije gubljenje emocija. Ovo je bilo podvučeno od jednog od najvećih engleskih pesnika svih vremena T.S. Eliota. Da, sasvim smo saglasni sa njim. Veru...

Uskoro: Zabrana maloletnicima u Beogradu da izlaze posle 22h... Veliku borbu za dobrobit naše dece i očuvanje porodice započeo je potpukovnik Zoran Jovanović, u početku kroz apelovanje i preduzimanje konkretnih koraka...

Treći beogradski festival kantautora KANTFEST 2016 od 24. do 27. novembra... Treći beogradski festival kantautora KANTFEST 2016. će biti održan od 24. do 27. novembra 2016. godine u Beogradu, u 4 dana, u 5 prostora  sa 8 programa i ...

Napravite zdrav hleb bez glutena za 5 minuta... Zdrav hleb bez glutena možete napraviti bez mešenja i to za samo 5 minuta. Nakon što ga pojedete nećete osećati nadutost a ima vrlo prijatan ukus....