13. June 2026

Određene namirnice izazivaju migrenu

Određene namirnice poput čokolade, vina i mesnih prerađevina često se povezuju s pojavom migrene i dok se nitrati koje sadrže te namirnice smatraju glavnim uzročnicima, još nije otkriveno zašto su neki ljudi podložniji migrenama od ostalih.


Naučnici su za časopis “M sistems” izjavili da je, zahvaljujući analizi urađenoj na 2.200 ljudi koji su učestvovali u projektu “Amerikan gat”, otkriveno da ljudi koji pate od migrene obično imaju više oralnih bakterija koje obrađuju nitrate.

Ovo bi moglo da znači da ljudi koji pate od migrene stvaraju više azot-monoksida, koji je povezan s migrenama, dok obrađuju nitrate iz navedenih namirnica.

Naučnici planiraju da u narednom istraživanju proučavaju ishranu ljudi koji pate od migrena, kako bi pronašli vezu između nivoa azot-monoksida u njihovoj krvi i migrena. To proučavanje moglo bi da pomogne u potvrđivanju tvrdnje da su ove oralne bakterije, koje obrađuju nitrate, glavni krivci za pojavu migrena.

Ako se ispostavi da je tvrdnja tačna, s vremenom bi se pojavio ”magični probiotik za ispiranje usta”, koji bi pomogao u ponovnom uobličavanju oralnih bakterija, kao prevencija od migrene, kako prenosi “Gardijan”.

U međuvremenu, kako istraživači kažu, ljudi koji misle da su nitrati iz navedenih namirnica uzročnici migrena, trebalo bi da pokušaju da ih izbegavaju kad kod mogu, što će biti teško, s obzirom na to da se nalaze i u zelenišima.

 

Izvor:NEWSER

Povezane teme

Čaj od đumbira protiv mučnine, bolova, stresa i još mnogo toga... Đumbir je jedan od najrasprostranjenijih začina u svetu. Ima neobičnu aromu, ali ju svi gotovo odmah prepoznajemo.Đumbir ima odlična lekovita svojstva, zbog čeg...

Ćurosi – slatke mediteranske čarolije... Kad požele nešto slatko, Španci posežu za crnom čokoladom (mora imati najmanje 70 odsto kakaoa!). Od nje naprave neku vrstu slatkog umaka – ...

Kremasti mus od čokolade i avokada umesto sladoleda... Kremasti mus od čokolade i avokada zimi možete jesti umesto sladoleda. Za pripremu koristite i mleko sa manjim procentom masti ili vodu, ukoliko vam to vi&sc...

Mitovi o ishrani... Danas imamo mitove u ishrani da je meso neophodno za život čoveka iako trećina čovečanstva hiljadama godina ne jede meso i zdraviji su od onih koji ga jedu. ...

Namirnice za bolje raspoloženje... Ishranom nećete oterati probleme – samo možete uvećati obim struka ako jedete previše i ako se hranite nezdravo. Ali Dru Remzi, psihijatar sa un...

decembar 22 2016

Živeti svoju svrhu

Postoji urbana legenda koja kaže da negde tamo postoji zemlja u kojoj svi žive svoju…
oktobar 27 2017

Pozivamo vas na promociju knjiga italijanskih spisateljica Klaudije Pičino i Fjorele Đovaneli

Na Beogradskom sajmu knjiga, u nedelju 29.10.  u 12h, dve italijanske spisateljice predstaviće svoja dela…
oktobar 24 2016

Peršun je izuzetno lekovita biljka

Peršun je mediteranska začinska biljka, koja zbog jarko zelenih listova često igra glavnu ulogu u…

Balkan Life News

Photo By Balkan IN

photo4.jpg
Balkan IN

Kulturno informativni portal Balkan In.

Hram Svetog Save, Kripta

Jedan od najvažnijih poslova je očuvanje kulturnog i etničkog blaga

Otvaranjem izložbe "Pismo i tradicija" i dodelom nagrade za životno delo profesoru Nikoli Pavkoviću, Etnografski muzej danas je obeležio 115. godišnjicu postojanja.

Mesto za vašu reklamu

Balkan IN Magazin

Kulturno informativni portal Balkan In obuhvata segmente - politika, vesti, kultura, umetnost, nauka, medicina, sport, zdravlje i priroda, autromobilizam, moda, putovanja.
Kulturno informativni portal Balkan In obuhvata segmente - politika, vesti, kultura, umetnost, nauka, medicina, sport, zdravlje i priroda, autromobilizam, moda, putovanja.

Prijatelji

Sve o Labradorima

 DR MARKO JOVAŠEVIĆ – MENTALNO I FIZIČKO ZDRAVLJE

Foto

Janko Tipsarević